În timp ce trenurile deraiază în România, PSD și PNL se gândesc doar cum să le fie mai bine după rotativa guvernamentală.
România este pe locul 4 la accidente feroviare în Europa. La fel în privința numărului de decese și răniți în urma acestor accidente. Nesiguranța pe calea ferată rămâne la un nivel îngrijorător.
Noi, Verzii, considerăm că trebuie stopate investițiile cârpite în infrastructura feroviară.Toți banii necesari, nu doar 23-25% ca în prezent.
CFR a fost doar o vacă de muls pentru partidele aflate la guvernare, a avut management defectuos, fără perspective de a fi eficientizat.
În următorii 20 de ani trebuie să investim masiv, strategic în infrastructura feroviară, în material rulant de calitate și în locomotive performante, pentru a încerca să atingem media europeană în domeniu. România este pe primele șapte locuri în Uniunea Europeană în ceea ce privește lungimea rețelei feroviare. Ea ajunge la 17.000 de kilometri, din care sunt utilizate doar 10.500 km, restul fiind rute nefuncționale.
Mai mulți bani în infrastructura feroviară înseamnă mai puțini bani în combaterea poluării, înseamnă sporirea confortului în transportul de persoane și creșterea eficienței transportului de marfă. Țările pregătite astăzi să câștige competiția cu viitorul investesc masiv în infrastructura feroviară. Sunt țări dezvoltate în care inclusiv transportul auto de marfă se face pe calea ferată.
Trebuie să învățăm de la cei mai buni și să avem curajul investițiilor strategice în infrastructura feroviară. Avem nevoie de interconectări cu coridoarele de transport europene. Trebuie să reducem timpul de transport ceea ce ar decongestiona traficul de pe șosele și ar spori confortul cetățenilor, scutind și mediul de povara tot mai mare a emisiilor poluante.