“În lumea civilizată transportul feroviar este susținut de stat ca fiind printre cele mai eficiente și mai puțin poluante, dar în România căile ferate sunt aproape un dezastru național. Infrastructura este învechită și avariată, condițiile de muncă ale angajaților sunt insuportabile. Serviciile prestate astfel de CFR și transportatorii privați sunt incomparabile cu standardele de civilizație din UE.
În aceste condiții Guvernul și ministrul Grindeanu ignoră cam de mult timp nemulțumirea vădită a călătorilor, protestele sindicatelor din transportul feroviar, așa că ne-am trezit săptămîna asta cu o grevă de avertisment de două ore. E foarte posibilă și o grevă generală care ar paraliza economia României cu care se laudă guvernanții noștri.
Ba chiar mai promit ajutor vecinilor aflați în război, în condițiile în care starea căilor ferate din România întârzie nepermis de mult transportul ajutoarelor pentru Ucraina.
În lipsa unor măsuri de sprijin din partea Guvernului României, societățile feroviare sunt obligate să supraviețuiască reducînd investițiile în infrastructură și veniturile angajaților, deci nu vor fi nici în viitor pregătite să facă față provocărilor.
Ministrul promite marți o discuție serioasă cu sindicatele și cu premierul.
Noi credem că este o ocazie bună să-și declare pînă atunci demisia, ca un nou ministru sau o ministră mai capabilă să încerce să facă ceva în ceasul al doisprezecelea.
Ultima oprire a lucrului la calea ferată a avut loc în decembrie 2021, la scurt timp după ce Sorin Grindeanu a preluat postul de ministru al Transporturilor. A avut destul timp să demonstreze că vrea și poate schimba ceva. Putea să facă un concurs internațional de proiecte, să angajeze niște manageri profesioniști, tot prin competiție liberă.
Politizarea funcțiilor în companiile feroviare de stat și creșterea volumului de sinecuri pentru membrii de partid nu au cum să contribuie la dezvoltarea domeniului, ba din contra, cresc inegalitățile și nemulțumirea angajaților.
În timp ce șeful CFR ridică lunar aproape 6000 de euro, 80% dintre angajaţi au un salariu net puțin peste echivalentul a 500 euro pe lună.
#NoiVerzii suntem alături de sindicatele din transportul feroviar și îi încurajăm pe oameni să-și ia soarta în mâini, să insiste în revendicarea drepturilor legale.” – Oleg Brega – secretar executiv Partidul Verde departamentul relația cu societatea civilă.